van thuiskomende duiven

naar

van huis komende gasten

 

De reacties van familie, vrienden en buren waren positief toen wij hadden aangegeven een B&B te willen beginnen. Het leek ons een geweldige uitdaging om iets nieuws te beginnen waar we ook andere mensen een plezier mee konden doen.

Op het moment dat we hadden besloten dat Anton, om gezondheidsredenen, niet meer Offshore op de Noordzee maar op het vaste land ging werken, was de keus gemaakt. Dit was DE kans.

 

Geluksmomentje

We begonnen met het bouwplan. Het hok, waar jaren de duiven hadden gebivakkeerd moest ook een gastenkamer worden.

De duiven waren eruit, de gasten konden erin!

We gingen af en toe ook maar even een weekendje er op uit en bezochten toekomstige B&B’s collega’s voor een overnachting. Hoe draaien collega’s een B&B en wat voor ideeën neem ik daarvan mee?

 

En wat is Nederland toch prachtig om wandelend en fietsend te verkennen.

Wij willen en kunnen onze gasten dit ook bieden in het hoge noorden van Groningen. 

 

  

Verbouwing

De tweede kamer en het gastenverblijf moesten ook herbouwd worden. Deze ruimte was voorheen een schuur, daarna een huiskroeg. Deze kroeg begonnen we na ons 25 jarig huwelijk toen de bar na het feest niet meer werd gebruikt. Van het één kwam het ander. De bar en de ruimte eromheen werd steeds gezelliger aangekleed, ook met behulp van vrienden. De huiskroeg was een feit. Heel veel gezelligheid hebben we gehad met voetbalwedstrijden, verjaardagen, Kerst en Oud en Nieuw.

De entree met toilet, de tuin en een nieuwe oprit werden ook aangelegd.

De kamers Witpen en de Spoetnik, hebben we vernoemd naar de duivenperiode. De details uit onze huiskroeg-tijd hebben opnieuw een plekje gekregen in het gastenverblijf.

  

Opening

Na 2 jaar verbouwen konden we onze eerste gasten ontvangen!

Op 3 november 2018 hadden we een gezellige opening met familie en vrienden. Mijn vader had de eer het rode lint door te knippen.

 

Inmiddels zijn we ruim 5 jaar verder en hebben wij veel leuke, lieve, actieve, gezellige gasten leren kennen.

Wil je ook weten waarom onze gasten heel tevreden zijn? De reacties vindt je in ons gastenboek.

 

Wil je een kamer reserveren?

Klik dan hier, dan zullen wij jou ook het “thuiskomen” gevoel geven.